Poslať ako e-mail Formát pre tlač

 

Cez tablety nakupujeme čoraz viac

IT firma roka robí responzívny dizajnO responzívnom dizajne je v poslednej dobe počuť stále častejšie. Pri novovznikajúcich stránkach sa naňho myslí už pri ich tvorbe, tie existujúce sa ho často snažia dosiahnuť rôznymi úpravami.

Prečo je responzívny dizajn taký dôležitý?

Webová stránka s responzívnym dizajnom je taká, ktorej zobrazenie sa automaticky prispôsobí zariadeniu, na ktorom je prezeraná. Jej dizajn a obsah sa teda dokážu prispôsobiť rôznym veľkostiam a rozlíšeniam displejov mobilných zariadení tak, aby boli všetky prvky vždy dobre čitateľné. Vytvorenie takejto stránky je dôležité najmä preto, že mobilné zariadenia sa na prezeranie obsahu web stránok využívajú stále častejšie. Navyše, výskum realizovaný na bostonských vysokoškolských študentoch dokázal, že prezeranie produktov na zariadeniach s dotykovou obrazovkou dokáže u ľudí vyvolať pocit reálneho kontaktu s produktom a vytvoriť tak u neho väčší záujem o jeho kúpu.

Na čo myslieť pri tvorbe responzívneho dizajnu?

Návrh a tvorba responzívneho dizajnu vyžadujú prehodnotenie obsahu stránky, ktorý majú užívatelia dostupný na desktopových verziách. Je dôležité pochopiť situácie, v ktorých si užívatelia obsah na mobilných zariadeniach prezerajú. Zväčša ide o situácie, kedy sa ku konkrétnym informáciám potrebujú dostať rýchlo a čo najjednoduchšie, pričom napríklad doplňujúce informácie o spoločnosti, hodnotenia produktov a fotogaléria sú často na príťaž, najmä kvôli spomaľovaniu načítania stránky a zníženiu jej prehľadnosti.

Zjednodušenie prináša výsledky

Dizajn stránok pre mobilné zariadenia je potrebné čo najviac zjednodušiť, odobrať nepodstatné prvky, ktoré by načítavanie zbytočne predlžovalo a primälo tak návštevníkov prejsť na konkurenčnú stránku. Odstrániť alebo skryť teda treba všetky menej dôležité informácie a grafické prvky a návštevníkom ponúknuť rýchlu odpoveď na to, čo hľadajú.

Vhodným riešením pre efektívne zjednodušenie stránky je využitie tzv. stĺpcových layoutov, pri ktorých sa počet zobrazených stĺpcov zmenšuje a zväčšuje podľa veľkosti prehliadača. Dôležité je tiež vertikálne  rozmiestňovanie obsahu, pri ktorom sa môžu návštevníci po stránke jednoducho pohybovať scrollovaním smerom dolu.

Pre zvýšenie komfortu návštevníkov na stránke odporúčame tiež vytvárať dostatočne veľké tlačidlá, na ktoré sa dá jednoducho kliknúť aj na menších zariadeniach.

Vytvorenie kvalitného responzívneho dizajnu v sebe obnáša tiež potrebu zvážiť množstvo ďalších faktorov, ktoré ovplyvňujú to, ako komfortne sa návštevník na stránke bude pohybovať, a teda aj to, aký celkový dojem v ňom stránka zanechá.

Ako tvoríme responzívny dizajn v MONOGRAMe?

Po jednoznačnom zadefinovaní požiadaviek zo strany klienta začína celý proces tvorby responzívneho dizajnu na našom grafickom oddelení, kde sa pripraví dizajn stránky podľa grid systému s 12, 16 alebo 24 stĺpcami. Určí sa tiež, čo z celkového obsahu stránky má byť dostupné na jednotlivých mobilných zariadeniach a zvolia sa tzv. breakpoints pre rôzne skupiny zariadení. Podľa týchto bodov následne zariadenie identifikuje, ktorú časť CSS má načítavať a ako má zobrazovať elementy na stránke.

Pri vytváraní responzívneho dizajnu postupujeme metódou „Mobile first“, čo znamená, že najskôr definujeme minimum obsahu a elementov na stránke, ktorý sa má zobraziť na akomkoľvek zariadení. Sem patrí zvyčajne napríklad navigácia, listing produktov a pod. Potom postupne pridávame ďalšie elementy a rozširujeme dizajn pre väčšie zariadenia – minitablety, tablety a nakoniec bežné desktop počítače. Táto metóda je síce náročnejšia na čas a znalosti, avšak umožňuje vytvorenie atraktívnejšej mobilnej verzie stránky a tiež jej rýchlejšie načítanie. Po schválení návrhu dizajnu sa podklady posunú na CSS a PHP oddelenie, kde sa vytvorí finálna stránka.

Rozmýšľate o vytvorení responzívneho dizajnu pre vašu stránku? Naša spoločnosť má za sebou už desiatky úspešných projektov, ktorým sa investícia do vytvorenia prispôsobivého obsahu niekoľkonásobne vrátila vo forme nárastu ziskov a podporenia dobrého mena spoločnosti. Neváhajte nás preto kontaktovať, radi vám pomôžeme nájsť pre vás najvýhodnejšie riešenie.

 

Facebook Twitter

Späť na zoznam noviniek

Novinky

Vybrané referencie

eTREND

eTREND

Komplexný redesign spoločne s implementáciou nových multimediálnych a publikačných technológií.

eTREND

ESET

ESET

Projekt na CMS TYPO3 s custom development modulmi.

ESET

Huste.tv verzia 4

Huste.tv verzia 4

Štvrtá verzia online TV s novým dizajnom a predplatným systémom.

Huste.tv verzia 4

JOJ.SK verzia 5

JOJ.SK verzia 5

Televízia Joj opäť prináša nový dizajn a technologické novinky na svojom portáli.

JOJ.SK verzia 5

Panta Rhei

Panta Rhei

Obľúbené kníhkupectvo Panta Rhei pripravilo pre svojich zákazníkov nový e-shop.

Panta Rhei

TeleRolo mobilná aplikácia pre TV JOJ

TeleRolo mobilná aplikácia pre TV JOJ

Vyvinuli sme mobilnú aplikáciu pre televíziu JOJ.

TeleRolo mobilná aplikácia pre TV JOJ

Všetky referencie

Kontaktujte nás